top of page

המעגל הקוסמי הקטן - הסבר וסרטון

בתירגול צ'י קונג אנחנו משתמשים במושג "המעגל הקוסמי הקטן" לתיאור מסלול מעגלי-היקפי, שאנו יכולים לדמיין, אשר עולה בקו המרכזי של החלק האחורי של הגוף ויורד בקו המרכזי של החלק הקדמי של הגוף (המרידיאנים CV-GV העיבור והשולט). החיבור בין שני המרידיאנים נעשה על ידי הנחת קצה הלשון בחלק העליון של החיך. ניתן לתרגם את המושג כ"מסלול היקפי של יקום זעיר הנמצא בתוכי".


בסרטון המצורף, מסביר המאסטר לצ'י קונג מאנטק צ'יאה על התנועה הקיימת של מסלולים מעגליים ביקום כולו, החל מהמסלול המעגלי של כדור הארץ סביב עצמו, אל התנועה המעגלית של כדור הארץ סביב השמש, תנועת כוכבי הלכת, והתנועה המעגלית של השמש עצמה בגלקסיית שביל החלב. הוא מסביר שגם בגוף שלנו המורכב מאטומים, יש מסלולים מעגליים של אלקטרונים אשר מושפעים מכל התנועה הקיימת במסלוים המעגליים ביקום - תנועת כדור הארץ, כוכבי הלכת והשמש. ההסבר מתייחס גם לתנועה של הספרה 8 - שהיא למעשה תנועה אינסופית.


כאשר אנו מתרגלים את התנועה במסלול מעגלי בגוף שלנו, אנו מתחילים לפתח את היכולת לחוש חלק מהתנועה המעגלית ביקום כולו.


תירגול זה מאפשר לנו לחוש יותר אנרגטיים, יותר בריאים וכן לפתח את החוכמה ואת היכולת לדעת. התירגול הוא פשוט מאוד, אך דורש תירגול קבוע.


ניתן לדמיין את המעגל הקוסמי הקטן במדיטציה בישיבה, כפי שמודגם בסרטון, וכן בקלות רבה בתירגול "סרגל טאי צ'י" שמהווה חלק קבוע משיעורי הצ'י קונג. לדוגמה, כאשר אנחנו מתרגלים את תנועת "סרגל טאי צ'י" אנו מניעים את תנועת הצ'י במסלול הקוסמי הקטן.


את תירגול סרגל טאי צ'י למדתי מהמורה האהוב שלי, מאסטר פונג הא, שתוכלי לראות בסרטון המצורף. מי שמעוניינת לשמוע עוד פרטים על תירגול זה מוזמנת לכתוב לי ולהצטרף לשיעורים.




לצפייה בתירגול סרגל טאי צ'י שלי עם מאסטר פונג הא, לחצי על התמונה


bottom of page