top of page

אודות הצ'י קונג – על רגל אחת



צ'י קונג היא שיטה לריפוי עצמי טבעי ולהארכת תוחלת החיים. זוהי שיטה מקיפה הכוללת גוף, מחשבה ונפש, עם תירגול פיזי, רפואי ותזונתי, וזאת על מנת לשמר ולהנציח את הגוף והמחשבה (הנפש). אופן התירגול מטפח את איזון האדם עם הטבע.

תנועות הצ'י קונג הן פשוטות ללמידה ועם זאת יעילות ביותר בשמירה על הבריאות הפיזית והנפשית. תרגול מתמשך מוביל לתוצאה של חופש פיזי ורגשי אשר מאפשר למתרגלים להתאים עצמם לעולם בו אנו חיים ובדרך טבעית.


אמנם קיימים אלפי סוגים של סגנונות ובתי ספר של צ'י קונג, אך כולם מבוססים על עקרונות משותפים של תנועה ללא מאמץ, בשילוב נשימה ויציבה. לכל התירגולים מטרה אחת: לשפר את הבריאות ואת איכות החיים באמצעות שימור וטיפוח של אנרגיית החיים בגוף, תוך אריכות ימים בבריאות טובה.

שורשי הצ'י קונג נעוצים במסורת העתיקה של הרפואה והפילוסופיה הסינית, המייצגות יותר משלושת אלפים שנה של ידע וניסיון. הצ'י קונג הוא הענף התנועתי של הרפואה הסינית, ויש עדויות עתיקות ביותר לשימוש בתרגילי צ'י קונג. תנועות הצ'י קונג התפתחו והשתכללו במשך הדורות על ידי דורות של מטפלים, מורים ומתרגלים אשר חיפשו את הדרך להיות בעלי כוח, בריאות ואריכות ימים.

משמעות המילה צ'י היא "אנרגיית החיים" ומשמעות המילה קונג היא עבודה, טיפוח או כישרון. המשמעות היא תירגול עקבי המשלב את תשומת הלב, כמו אומן המפתח את כישרונו. צירוף המילים צ'י קונג משמעותו תרגילי אנרגיה, שמטרתם הזרמת אנרגיית החיים הפנימית. התרגילים מאזנים את זרימת האנרגיה בגוף, ומשחררים חסימות אנרגטיות אשר פוגעות בזרימתה.

מגוון התנועות בצ'י קונג הוא עצום, והתירגול כולל גם טפיחות על הגוף ועיסויים עצמיים. הצ'י קונג, כשיטת מדיטציה בתנועה, מבוצע בדרך כלל בתנועות רכות, עגולות ונמתחות. קצב התנועות הוא לרוב איטי, אך יש גם תירגולים מהירים יותר. את התנועות נהוג לבצע בעמידה, אך ניתן גם לשבת או לשכב. גם לנשימה מרכיב חשוב בתירגול, ויש תשומת לב לנשימה ולסוגי נשימה שונים.

תירגול הצ'י קונג תורם לאיזון רגשי ולתחושה של רוגע, מעמיק ומשפר את הנשימה, ממריץ את חילוף החומרים, משפר את זרימת הדם, מטפל באיברים הפנימיים ומשפר את תיפקודם. בנוסף התירגול מטפל ביציבה, בשלד ובמיפרקים וכן מחזק ומגמיש את השרירים.

16 צפיות
bottom of page