top of page

עשר עובדות על צ'י קונג נשים שכדאי להכיר



  1. תרגול קבוע של צ'י קונג נשים מיועד לשפר את הבריאות ואת איכות החיים מבחינה פיזית, רגשית, מנטאלית ורוחנית.

  2. משמעות המושג צ'י קונג היא "תרגול אנרגטי" (צ'י – אנרגיית החיים, קונג – תרגול מתמשך עד לדרגת מומחיות ואמנות).

  3. אמנות הצ'י קונג כוללת סדרות של תרגילים מדיטטיביים המשלבים תנועה, מודעות, יציבה ונשימה. בנוסף לכך, יש שימוש בצלילים ובעיסויים עצמיים. אופן התרגול ממקד את הקשב שלנו למה שמתרחש בגופינו ברגע הנוכחי, ומכוון את תשומת הלב לחוויות המתרחשות בגוף בזמן הווה.

  4. הצ'י קונג הוא הענף התנועתי של הרפואה הסינית, והתנועות הן חלק בלתי נפרד מהתפישה של טיפוח הבריאות על פי הרפואה הסינית. על פי הרפואה הסינית, מקור תחלואי הגוף הוא בחסימות של זרימת הצ'י בגוף היוצרות חוסר איזון אנרגטי. מטרת התנועה בצ'י קונג היא לשחרר את החסימות, להניע את הצ'י, ואף למלא ולהגביר את הצ'י בגוף.

  5. רוב התנועות בצ'י קונג מתאימות לכולם, נשים וגברים. אך לאורך מאות השנים התפתחו תרגולים מיוחדים לנשים ומיוחדים לגברים. שכן מבנה הגוף, הנפש והאיברים הפנימיים הוא שונה בין המינים, ונחוץ תרגול שיוכל לאפשר לכל אדם להתפתח על פי מהותו הפנימית.

  6. צ'י קונג נשים היא סדרת תנועות שפותחה באופן יעודי ובהתאמה לגוף-נפש האישה. התנועות כוללות טיפול ברגשות, באיברים הפנימיים הנשיים, באגן ובעמוד השדרה. איכות התנועות היא יופי טבעי הנובע מבפנים, נשיות והרמוניה.

  7. בצ'י קונג נשים יש דגש רב על פיתוח יכולת ההקשבה פנימה אל הגוף. הקשבה זו היא הבסיס ליכולתנו לפעול בהרמוניה בין גוף, נפש ומחשבות.

  8. תרגילי צ'י קונג נעשים לרוב בתנועות עגולות ורכות, תוך חזרתיות ובאיטיות יחסית. מקובל לתרגל בעמידה, אך ניתן לשלב בתירגול ישיבה ושכיבה. התנועות כוללות תשומת לב לנשימה וכן תרגילי מודעות וריכוז של המחשבה. יש שימוש בדימיון מודרך ובהחזיה של מוטיבים מהטבע (כמו מים זורמים, תנועת עלים ברוח, חיקוי חיות וכדומה).

  9. הרפואה הסינית מתמקדת בבריאות האיברים הפנימיים. ולכן מטרת התירגול היא למלא ולהזרים את הצ'י בגוף, על מנת לשפר את תיפקודי האיברים המרכיבים את המערכות השונות, ביניהן העיכול, הנשימה, מערכת החיסון, השלד והרבייה ועוד.

  10. ההכרה ביתרונות תירגול אמנות הצ'י קונג מתפתחת גם בקרב הקהילה הרפואית הקונבנציונאלית, וזאת בעקבות מחקרים רבים הנעשים בכל העולם ומוכיחים את יעילות התרגול כטיפול במצבי חולי שונים. בשנים האחרונות עוד ועוד רופאים ממליצים למטופלים הסובלים מתסמינים ומחלות לתרגל טכניקת צ'י קונג וטאי צ'י בקביעות כחלק מהפרוטוקול הטיפולי.

399 צפיות
bottom of page