top of page

מאסטר פונג הא על השלמות שבתוכנו

סיפו פונג הא אמר, "כשם שניצן הורד מכיל בתוכו את הצורה המולדת של הפרח המושלם, כך כולנו מכילים בתוכנו את הצורות המולדות של השלמות שלנו ...
בתנאים נאותים של שמש, מים וחומרים מזינים, הניצן הופך לורד.
באופן דומה, התרגול הפשוט של אי צ'ואן, "תרגול הכוונה", מאפשר לנו ליצור פריצת דרך בחיים שלמים של הרגלים ישנים ודפוסים מתוכנתים של יציבה ותנועה, ומאפשר למה שנחוץ בנו - פיזית, נפשית ורוחנית - להתפתח באופן טבעי.

תנוחות פשוטות ועמוקות אלו מהוות שער לשינוי עמוק. התירגול הוא פשוט - עמידה בנוחות, נשימה טבעית, ותשומת לב לשיווי המשקל.


נשים רבות שואלות אותי על האי צ'ואן - וזה אכן התירגול המסקרן ביותר. זו אמנות לחימה פנימית רכה שהתירגול העיקרי שלה הוא - עמידה. 


מאסטר פונג הא, שהלך השנה לעולמו, הגיע לארץ לסדנאות במשך 23 שנים ברציפות, ולימד את העמידה כתירגול עיקרי לטיפוח שיווי המשקל הפיזי והפנימי. 


תירגול זה בנה אצלי את היכולת של הגוף לאסוף באופן טבעי את קרקעית האגן, נושא שאנו עוסקות בו בתירגול הצ'י קונג הנשי.


אך מעבר לכך, אני רואה בבניית מרכז ושיווי משקל פנימי, או כמו הביטוי "אדם עם עמוד שדרה", תירגול משמעותי וחיוני לנשים. זו הסיבה שאני משלבת את האי צ'ואן בכל שיעור ובכל תירגול.


מאסטר פונג הא הוא המורה שהשפעתו עלי היא המשמעותית ביותר. מפונג למדתי לא להיות רצינית מידי, שהרגע הזה הוא רגע מושלם, מה שחשוב זה איך מרגישים ולא מה עושים, ובתנועה לחפש להרגיש נוח.


מספיק היה להיות במחיצתו של פונג כדי להרגיש מאושרת בדיוק כמו שאני.


ציטוט מקסים של מאסטר פונג הא הוא על ניצן הורד. היום הזכירו לי את הציטוט חברים יקרים לתירגול, ליאת ויואב, ואני שמחה לשתף גם אותך. 



Sifu Fong Ha said, "Just as a rosebud contains within it the innate form of the perfect flower, so do we all contain within ourselves the innate forms of our own perfection...


bottom of page