top of page

מדיטציה של חיבוקים

על חיבוקים ככלי טיפולי

כל שיעור צ'י קונג אנו מסיימות תמיד בשלושה חיבוקים: בפעם הראשונה אני נותנת לעצמי את החיבוק הכי טוב, בפעם השניה - את החיבוק הכי גדול, ובפעם השלישית - עם הרבה הרבה תודה בלב. החיבוקים הללו בסוף השיעור יוצרים תחושה פנימית של אושר ושלווה עמוקים. 


נושא החיבוקים נחקר במחקרים מדעיים וידוע שהחיבוק משחרר את האוקסיטוצין, הורמון האהבה. בחודש שעבר חגגו בעולם את "יום החיבוקים העולמי", שייסד צעיר אמריקאי לפני כשלושים שנה. לכבוד היום הזה, פורסם באתר "מהות החיים" מאמר מקסים על "מדיטציית החיבוקים" שייסד הנזיר הוייטנאמי טיך נאהת האן. האן מסביר כי למעשה התרגול הוא גרסה של מיינדפולנס, כך שניתן לקרוא לו "חיבוק מודע". הטכניקה כוללת שילוב של נשימה בזמן החיבוק, ומחשבה על האדם שמחבקים. התוצאה של חיבוק משמעותי ומודע, לדבריו, היא ש"האנרגיה של האכפתיות וההערכה שלנו מזינה את האדם שאנו מחבקים והוא יוזן ויפרח". 


באתר "מהות החיים" פורסם מאמר מקסים המתאר את מדיטציית החיבוק המודע על פי הנזיר טיך נהאת האן. מתוך המאמר: "...מגע אנושי הוא צורך בסיסי שקיים אצלנו מרגע שאנו מגיחים לאוויר העולם. חיבוק אמיתי ומשמעותי הוא אחד מהביטויים החזקים של הצורך הזה, ומסתבר שיש בכוחו לעורר בנו תגובות חיוביות מגוונות. חיבוק הוא הזדמנות נהדרת לבסס קשרים חברתיים ולהפעיל בתוכנו מנגנונים פיזיולוגיים ומנטליים - אמצו אותו בזרועות פתוחות".



bottom of page