top of page

כיצד תורם הצ'י קונג לבריאות ולאריכות ימים?

על פי תאוריית הרפואה הסינית המסורתית, בריאות משמעה אספקה מלאה וזורמת של צ'י. כמטפורה מודרנית, אפשר לחשוב על הגוף כסוללה משוכללת המסוגלת לאבד, לשמר, או להגדיל את החשמל הקיים בה. מתח, דאגות ומנהגי בריאות לא טובים מפזרים ומבזבזים צ'י. טיפול עצמי נאות עוזר לשמר בריאות טובה יותר. אימון צ'י קונג נכון ומתון יכול "להטעין" לגמרי את הגוף ולהגדיל את מאגרי האנרגיה המרפאה (healing energy). בכך תגדל חיוניות הגוף ותשתפר היכולת לטפל במחלות ובזיהומים.


האנרגיה המרפאה תעזור רק אם היא תגיע לאן שהיא צריכה להגיע. לכן חיוני שהצ'י יזרום בכל תאי הגוף. מסיבה זו, משווים צ'י לדם, אשר בדרך דומה צריך להגיע לכל חלקי הגוף בנושאו חמצן וחומרים מזינים ועל מנת לסלק פסולת. אך הצ'י, בשונה מהדם, הוא חומר עדין ובלתי נראה. אנו יכולים לחוות אותו, כפי שאנו חווים את אור השמש, אך איננו יכולים לתופסו ביד.

כאשר הצ'י תקוע, המחלה תופיע. כשהצ'י אינו זורם, באזורים מסוימים בגוף יש עודף צ'י ובאזורים אחרים חסר. אימון צ'י קונג הוא כמו טיפול אקופונקטורה אך ללא מחטים. המתאמן לומד להשתמש בתנועות הפיזיות, בטכניקות נשימה ובכוונה, על מנת להניע את הצ'י. המתאמן לומד לאזן את זרימת הצ'י ולשלוח אותו לאזורים הנמצאים במצוקה, כך שהגוף יוכל לתקן את עצמו יותר בקלות ובמהירות.

צ'י קונג מלמד אותנו כיצד לטפל במתח, כיצד לשמור את גופנו שלנו, רך וגמיש ואת האנרגיה הפנימית חזקה ובריאה, ולפתח כישורים להסדרת הבריאות, האיזון ותנועת האנרגיה המרפאה בנפש ובגוף. בעולם יתכן שלא יהיה שלום, אך אנו יכולים לעשות הרבה על מנת ליצור שלום פנימי.


כיצד תורם הצ'י קונג לאריכות ימים ?

ניתן לחשוב על מכונית כאנלוגיה לגופנו (ניתן גם לומר שיש רבים המטפלים במכוניתם טוב מאשר בגופם – במכונית לא נמלא דלק לא מתאים, אולם בגופנו...).

אם אנו מטפלים במכונית שלנו היטב, משמנים בזהירות את חלקיה, מנקים באופן קבוע את האבק והחלודה ובודקים את תיפקודיה בזמנים קצובים – כך שאנו מונעים קלקולים ואיננו צריכים אפילו לגשת למוסך, אז המכונית תמשיך לפעול באופן מיטבי לאורך זמן רב. באופן דומה, אם אנו מנקים את גופנו באופן קבוע מ"אבק וחלודה", מזינים בצורה טובה את כל חלקי הגוף באנרגיה, ובודקים את התפקודים הפיזיולוגיים באופן קבוע באמצעות זרם אנרגיה הרמוני, כך שאיננו צריכים לגשת לרופא לתקן 'קלקולים', אנו צפויים להגיע קרוב לפוטנציאל אורך החיים שלנו.

bottom of page