top of page

התנועות הטובות ביותר לקרקעית האגן

שלום וברכה,

נשים רבות מרגישות חולשה בקרקעית האגן, אשר יכולה להתבטא בתופעות שונות של "צניחת" האיברים הפנימיים (שלפוחית השתן, טחורים, רחם, שרירי הנרתיק וכד'). אלו בעיות לא נעימות הפוגעות באיכות החיים.

כמטפלת וכמדריכת צ'י קונג נשים, פגשתי לאורך השנים מאות ואלפי נשים, אשר מחפשות מהו טיפול טוב לקרקעית האגן. הרי הגוף שלנו נוצר עם היכולת של כל איבר להיות במקומו ולתפקד באופן מושלם, ואנו רוצות שיכולת זו לא תיפגע.

בצ'י קונג וברפואה הסינית אנו מחפשות את המקור לבעיה, וגם בנושא זה הבעיות נובעות מחוסר תנועה ומתחים. כולנו נמצאות במצב של "יושבנות" – כלומר ישיבה במשך רוב שעות הערות, ולכן אזור האגן וקרקעית האגן סובלים מחוסר התנועה. בנוסף לכך, בקרקעית האגן יש נושאים רגשיים שאינם פתורים, טראומות, מתחים ולחצים.

שתי הסיבות הללו גורמות לכך שהגוף שלנו אינו יכול למלא את התיפקודים הטבעיים שאיתן נולדנו, של איסוף טבעי בקרקעית האגן. הטיפול הקונבנציונלי מתמקד ב"חיזוק" מה שנחלש. אך למעשה מה שדרוש הוא לא חיזוק, אלא דווקא שחרור מתח ולימוד כיצד להניע, לשחרר ולהרפות. אז מתחדשת בגוף תנועה ספונטנית וטבעית, אשר מאפשרת לאנרגיית החיים לזרום בטבעיות.

כאשר אנו לומדות את תנועות הצ'י קונג לנשים, אנו מטפלות באיזון הרגשות, ולומדות כיצד לגלגל את האגן בכיוונים שונים, בקלות, בשמחה וברכות, באופן שמאפשר להזרים את תנועת החיים באיזור זה, שהוא כל כך חשוב אך כל כך מוזנח. כך משתקמת בהדרגה את יכולת האיסוף הטבעית אשר אבדה עם השנים.

בשיעורים ובסדנאות של הצ'י קונג לנשים אנו לומדות כיצד לשחרר. זוהי שפת תנועה חדשה אשר ממשיכה להתגלות לנו ככל שאנו ממשיכות לנוע באופן זה.

אני מקווה שתוכלי להגיע לאחת הסדנאות הקרובות ללימוד הצ'י קונג הנשי, ותקבלי כלים פשוטים לטפח את בריאותך, תוך שיחרור מתחים ושמחה. מידע על הסדנאות הקרובות תוכלי למצוא בקישור כאן.

אשמח לשמוע ממך בכל עניין, שאלה ובקשה.

להתראות,

אילה




bottom of page