top of page

היתרונות הבריאותיים של תירגול צ'י קונג: היבטים פיזיים, רגשיים, נפשיים ורוחניים


לפי עקרונות הרפואה הסינית המסורתית, בריאות הגוף תלויה בזרימה ברורה, חזקה ומאוזנת של צ'י דרך מערכת המרידיאנים. זוהי מטרתו של תרגול צ'י קונג – בריאות המערכות הפיזיות של הגוף, כמו גם ההיבטים הנפשיים, הרגשיים והרוחניים של קיומנו .


היתרונות הפיזיים של תירגול צ'י קונג: תרגול צ'י קונג גורם לגוף חזק וגמיש. זה משפר את שיווי המשקל, הסיבולת והגמישות. יש לו השפעות חיוביות על הלב וכלי הדם, נשימה, עיכול, המערכת האנדוקרינית, מערכת החיסון ומערכת העצבים המרכזית. הוא נוטה ליצור עור חלק, והרגשה נעימה של חמימות עמוקה בתוך הגוף. זה מגביר את החיוניות, ומאפשר לזמן השינה שלנו להיות יותר עמוק ומבריא. תירגול צ'י קונג לאורך  זמן, יכול להפחית או למנוע כאב כרוני. כמו כן, יש לתירגול את הכוח להפוך את תהליך ההזדקנות, ולשחזר את הנעורים.


היתרונות הרגשיים של תירגול צ'י קונג: הזרימה החלקה והמאוזנת של צ'י שנוצרה על ידי צ'י קונג תבוא לידי ביטוי כהלך רוח שמח, רגוע, אופטימי ומלאה אנרגיה. בעוד האנרגיות הרגשיות של כעס, פחד, חרדה או צער עדיין עלולות להתעורר, הן יהיו הרבה פחות משמעותיות, וימשיכו להתקיים בתוך השדה הגדול יותר של שמחה, הכרת תודה, קבלה ושוויון נפש.


היתרונות הנפשיים והרוחניים של תירגול צ'י קונג: השפע של האנרגיה הבהירה והיציבות הנפשית שנוצרות על ידי תרגול צ'י קונג תומכות בבהירות מנטלית גדולה, ומזינות גם את האינטואיציה ואת היצירתיות. כאשר החוכמה שלנו הופכת להיות מושרשת בחיבור לגוף הפנימי, התבונה מתרחבת ומעמיקה בדרכים נפלאות. ככל שאנו מעמיקים בתרגול הצ'י קונג שלנו, הערוצים הרוחניים שלנו נפתחים בהדרגה. אנחנו הופכים להיות מודעים למחוזות עדינים יותר של קיום, ומתחילים לחוות, באופן ישיר, את החיבור ההדדי העמוק והפנימי שלנו עם היקום.


הדרך הטובה ביותר להתחיל לקצור יתרונות אלו של תרגול צ'י גונג היא, כמובן, להתחיל להתאמן. מומלץ למצוא שיעור שנוח לך להגיע אליו, ואז להתנסות בשיעור ניסיון, ולהמשיך לפחות חודש אחד שלם.

154 צפיות
bottom of page