top of page

מפתח הזהב לריפוי בצ'י קונג: "האו-לה" Haola

והאם באמת "הכל טוב"?

אחד מ"ששת מפתחות הזהב" להעמקת הריפוי בתירגול צ'י קונג: על פי דר' פאנג ושיטת ה"זיננג צ'י קונג". כולנו נתקלים בחיי היום יום במצבים "שליליים", החל מעניינים אישיים וכלה בנושאים סביבתיים. כאשר אני מזהה משהו כ"שלילי", הגוף שלי מגיב לכך בהתכווצות ובלחץ. כלומר, הדבר החיצוני, אותן נסיבות, הופכות למצב אישי פנימי אשר משבש את הזרימה האנרגטית הטבעית, אינו מאפשר לי להיות נינוחה ובכך פוגע בבריאות.

אחד הכלים הנלמדים כ"ששת מפתחות הזהב", עוסק בדיוק בטיפול בנושא הזה. "ששת מפתחות הזהב" הם חלק משיטת ה"זיננג צ'י קונג" אשר פותחה בסין על ידי דר' פאנג, מי שהקים את "בית החולים לריפוי באמצעות צ'י קונג". אחד הדברים הטובים בצ'י קונג הוא האפשרות ליישם במהירות כלים פשוטים המיועדים לטיפוח הבריאות היומיומית, ומפתחות הזהב מיועדים בדיוק לכך.

"האו-לה" Haola הוא טיפוח תחושה פנימית של טוב, ללא תלות בנסיבות החיצוניות. זהו תירגול של מודעות המשפיע על המצב האנרגטי, ואינו דומה למושג של "חשיבה חיובית", אלא חיבור עמוק למצב הקיומי הבסיסי הטהור. מכיוון שכולנו מתמודדים עם אתגרי החיים מידי יום, יש לכולנו הזדמנויות לטפח את תירגול ה"האו-לה" שלנו. תירגול זה מציע לנו את האפשרות הבאה: במקום שאתמקד בסביבה המאתגרת כסיבה לבעיה הנוכחית, אעביר את תשומת הלב ליכולתי להתייחס לנסיבות הקיימות בדרך שתאפשר לי העצמה אישית. כשאוכל לשנות את האופן שבו אני מגיבה לאתגר הקיים, גם האנרגיה שלי תשתנה.

הצ'י קונג הוא תירגול מעשי, ולכן לכל רעיון יש יישום פרקטי בתירגול, מה שמאפשר להבנה להגיע דרך החוויה והתחושה בגוף. אך מעבר לקריאה על המפתח הזה, התירגול הוא הדבר החשוב. את מוזמנת להגיע לסדנאות ולחוות בעצמך כיצד מיושם בצ'י קונג תירגול "האו-לה".

האו-לה

לרבים מאיתנו יכולות להיות לעתים תחושות שאנו לכודים בנסיבות החיים, מי יותר ומי פחות. אך מה קורה במצב זה, כשאנו מגדירים את נסיבות החיים שלנו כ"שליליות"? או כאשר אנו מייחסים שליליות לדברים שונים, החל מנושאים שאינם נוגעים לנו ישירות, כמו מצב של רעש, קרינה, לכלוך, ועד דברים אישיים של התמודדויות עם אתגרי החיים.

כאשר אני מזהה משהו כ"שלילי" הגוף שלי מגיב לכך בהתכווצות ובלחץ. כלומר, הדבר החיצוני, אותן נסיבות, הופכות למצב אישי פנימי אשר משבש את הזרימה הטבעית, הנינוחות ופוגע בבריאותנו.

מכיוון שכולנו מתמודדים עם אתגרי החיים מידי יום, יש לכולנו הזדמנויות לטפח את תירגול ה-"האו-לה" שלנו. תירגול זה מציע לנו את האפשרות הבאה: במקום שאתמקד בסביבה המאתגרת כסיבה לבעיה הנוכחית, אעביר את תשומת הלב ליכולתי להתייחס לנסיבות הקיימות בדרך שתאפשר לי העצמה אישית. כשאוכל לשנות את האופן שבו אני מגיבה לאתגר הקיים, גם האנרגיה שלי תשתנה.

המשמעות של "האו-לה" היא "אני מקבלת את הדבר בדיוק כפי שהוא. כך המצב והכל משתפר". הבחירה להגיב לנסיבות בגישת "האו-לה" מאפשרת לי להמשיך להיות מחוברת לסביבה באופן אנרגטי המיטיב איתי, וזאת במקום להרחיק ולבודד את עצמי, במקום להתכווץ וליצור מתח פנימי.

כאשר אני בכוונה של "האו-לה" אני מפסיקה להזדהות עם הקושי, ובמקום זה מתמקדת בתגובה האנרגטית האישית שלי. אז אני יכולה לפעול באופן אקטיבי, לקבל את מה שיש, להעריך את מה שיש, לתרגל חיוך פנימי, לתרגל תנועות של צ'י קונג ולהשתמש בדמיון מודרך.

במקום להתייחס למצב כדבר "שלילי", אני יכולה להתייחס לעניין באופן ניטראלי יותר, כמו "אתגר" או "חסימה אנרגטית". התירגול התנועתי של הצ'י קונג יפתח חסימות אנרגטיות אלו. ממקום זה, אנו מועצמת, ולא קורבן של הנסיבות.

אכן, נכון שלעתים המצב הוא קשה להכלה. כאשר זה קורה, עדיף יהיה לי להתנתק ולעבור למקום שבו הריפוי אפשרי ובו אוכל להתחזק. לאחר שאתחזק, אוכל להתייחס לאתגרים העומדים בפני באופן אחר. במצב זה עלי להודות לעצמי שהמערכת שלי עדיין אינה מוכנה להתמודד עם מצב מסוים, ולקבל שהשפעת האתגר היא גדולה יותר מאשר כוחה של המערכת שלי. ככל שאמשיך בתירגול עקבי, ואמשיך לקבל את אתגרי החיים העומדים בפני, כך בהדרגה המערכת שלי תתחזק. וכך אוכל להתמודד ולהתגבר על אתגרי החיים העומדים בפני.

תירגול "האו-לה" מציע לי להשתמש בכל אתגר על מנת לחזק את עצמי, לטהר את האנרגיה שלי ולהעצים את עצמי לאמץ את כל החיים במלואם. אני יכולה לקחת אחריות על האופן בו אני מתייחסת לאתגר הקיים, להשתמש במשאבים הקיימים סביבי, ללמוד וליישם את התירגולים השונים. בסופו של דבר, מה שמשפיע עלי ומעצב את חיי הוא האופן שבו אני בוחרת לפעול ולהגיב לאתגרים הקיימים, ולא האתגרים עצמם.

משתמשים ב-Haola כמנטרה, אפשר לחזור עליה, לאט או מהר. ריכוז במילה זו, יפעיל את המידע של הרמוניה ושלמות, ללא כל תנאי. זהו טיפוח של הטוב, בפנים ובחוץ. זה מעורר את תכנית העל של שלמות הטבועה בעצמי ובכל הקיים. התרגום המילולי של "האו-לה" הוא: הכל טוב, מתקבל כפי שהוא, ושיהיה כך, כפי שזה. ככל שנוכל להאריך את משך הזמן שבו אנו בתחושה של Haola, כך נגביר את מצב הריפוי ואת התדר האנרגטי של הריפוי.

באותו אופן ניתן להשתמש במושג הפשוט של "אני טובה", ולומר זאת לעצמי בכל עת, ובפרט כאשר אני מרגישה ירידה באנרגיה. ככל שאומר "אני טובה", כך אוכל לחסום את המחשבות השליליות הנשלחות באופן לא רצוני מהתת מודע. בילדות המוקדמת מתקבעים אצלנו דפוסי חשיבה הפוכים – "אני לא טובה, לא הייתי אמורה לעשות זאת, לא הייתי אמורה לומר זאת", אלו משפטים ששמענו מהמבוגרים סביבנו. כאשר אנו מתמקדים בתדר של טוב, אנו לא מאפשרים לתדר של הלא טוב להופיע ולגרום לנו לאבד אנרגיה.

זהו תירגול של מודעות המשפיע על המצב האנרגטי, זה לא דומה למושג של "חשיבה חיובית", אלא חיבור עמוק למצב הקיומי הבסיסי הטהור.

מקורות: דברים שאמר בע"פ מאסטר וואיי בסדנה בשפיים 11/17הספר Wisdom Healing Qigong בהוצאת The Chi Center – שיעורים של מאסטר מינגטון גו המבוססים על עבודתו של דר' פאנג, מאמר באתר www.qigongcalgary.com/2017/08/23/life-challenges-say-haola-la-well


Comments


bottom of page