סרטי תירגול במתנה

הסבר על תנועות צ'י קונג מיוחדות לצוואר והמלצה חשובה שתוכלי להתחיל וליישם כבר עכשיו

(קרדיט לתמונה הנהדרת של עגור הכתר: I, Luc Viatour [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)]


הסיבה העיקרית להתקשחות הצוואר היא הישיבה הממושכת בפעולות רבות לאורך היום. בנוסף לכך, מתחים וכעסים הנובעים ממצבים רגשיים גם הם מצטברים באזור זה. שרירי הצוואר מתכווצים על מנת להחזיק את הראש קדימה בעת הישיבה, אך לאורך זמן הם מתקשחים, החוליות נשחקות ומתפתח מתח בחוט השדרה. מתח זה יכול לגרום לכאבי צוואר, שכמות וכתפיים, תחושת נימול לידיים, סחרחורות וכד'. במרבית המקרים כאבי הצוואר מצטברים באופן הדרגתי ולכן אנו נוטים להתעלם מהם ולהזניחם.


המורה הסינית המצוינת, מאסטר ליו יה פיי, פיתחה סדרת תנועות צ'י קונג מיוחדת לטיפול באזור הצוואר וחגורת הכתפיים. מטרת התנועות היא להפחית את המתח ואת הכאבים הנובעים מהתכווצויות באזור זה. הסדרה כוללת עשר תנועות בעמידה, ועוד שבע תנועות בישיבה. אלו תנועות פשוטות ורכות ובהם גם תרגילי הרפייה ועיסויים עצמיים לשחרור מתחים. תירגול קבוע מפחית את השפעת הלחצים היומיומיים ומאפשר הטבה וריפוי. התנועות קלות ללמידה וניתן להמשיך ולתרגל אותן בבית באופן עצמי. את הסדרה אני מלמדת בשיעורים ובסדנאות, וכדאי לעקוב אחר העדכונים, או לפנות אלי ולברר מתי תהיה ההזדמנות הקרובה ללימוד תנועות אלו.


בינתיים אני ממליצה לך להתחיל בפעולה קטנה אשר תשפר מאוד את המנח של עמוד השדרה שלך בעת ישיבה:

ההמלצה הראשונה היא כמובן - לא לשבת לאורך זמן ממושך, אלא לעשות הפסקות, אפילו קצרות, ובהן להניע את הגוף בקלות.

ההמלצה השניה נוגעת לישיבה עצמה -

קחי כרית קטנה, או איזשהו בד מקופל, בגודל של כ- 10*10 ס"מ, ובגובה של 1-2 ס"מ, והניחי אותה מתחת לעצם הזנב. בזמן הישיבה עצם הזנב תישען אל התמיכה הרכה הזו. באופן זה, עצם הזנב נשארת מוגבהת מעט והחוליות המתניות מקבלות את הקשת הטבעית שלהן. בישיבה כזו כל עמוד השדרה נמצא בתנוחה נוחה יותר, וגם אזור הצוואר יכול להתארך בטבעיות. שימי לב לשמוט את הסנטר ולהוסיף חיוך, ובכך תהיה הקלה גדולה על העומס שמצטבר בחוליות בזמן ישיבה.


בלחיצה כאן תוכלי לקרוא בלוג שכתבתי בנושא יציבה ועמוד השדרה ובו בסרטון מרתק על נפלאות היציבה.




טופס פנייה
יצירת קשר
אימייל אילה גרייצר צ'י קונ נשים