top of page

שיעור הדגמה - צ'י קונג מיוחד לחוליות הצוואריות



הסיבה העיקרית להתקשחות הצוואר היא הישיבה הממושכת בפעולות רבות לאורך היום. בנוסף לכך, מתחים וכעסים הנובעים ממצבים רגשיים גם הם מצטברים באזור זה. שרירי הצוואר מתכווצים על מנת להחזיק את הראש קדימה בעת הישיבה, אך לאורך זמן הם מתקשחים, החוליות נשחקות ומתפתח מתח בחוט השדרה. מתח זה יכול לגרום לכאבי צוואר, שכמות וכתפיים, תחושת נימול לידיים, סחרחורות וכד'. במרבית המקרים כאבי הצוואר מצטברים באופן הדרגתי ולכן אנו נוטים להתעלם מהם ולהזניחם.


המורה הסינית המצוינת, מאסטר ליו יה פיי, פיתחה סדרת תנועות צ'י קונג מיוחדת לטיפול באזור הצוואר וחגורת הכתפיים. מטרת התנועות היא להפחית את המתח ואת הכאבים הנובעים מהתכווצויות באזור זה. הסדרה כוללת עשר תנועות בעמידה, ועוד שבע תנועות בישיבה. אלו תנועות פשוטות ורכות ובהם גם תרגילי הרפייה ועיסויים עצמיים לשחרור מתחים. תירגול קבוע מפחית את השפעת הלחצים היומיומיים ומאפשר הטבה וריפוי. התנועות קלות ללמידה וניתן להמשיך ולתרגל אותן בבית באופן עצמי.


 


בחודשיים הקרובים נתחיל ללמוד תנועות מיוחדות לחוליות הצוואריות בשיעורי הזום בימי ראשון בבוקר. השיעורים מוקלטים, כך שגם אם אינך פנויה בשעה שבה מתקיים השיעור עצמו, תוכלי ללמוד את התנועות מתוך ההקלטות. לחיצה כאן למידע על שיעורי הזום

 

מוזמנת לצפות בהקלטת שיעור הדגמה על תנועות הצ'י קונג המיוחדות לטיפול בחוליות הצוואר


להלן פעולה קטנה שתוכלי לעשות כבר עכשיו על מנת לשפר את המנח של עמוד השדרה שלך בעת ישיבה:

ההמלצה הראשונה היא כמובן - לא לשבת לאורך זמן ממושך, אלא לעשות הפסקות, אפילו קצרות, ובהן להניע את הגוף בקלות.

ההמלצה השניה נוגעת לישיבה עצמה -

קחי כרית קטנה, או איזשהו בד מקופל, בגודל של כ- 10*10 ס"מ, ובגובה של 1-2 ס"מ, והניחי אותה מתחת לעצם הזנב. בזמן הישיבה עצם הזנב תישען אל התמיכה הרכה הזו. באופן זה, עצם הזנב נשארת מוגבהת מעט והחוליות המתניות מקבלות את הקשת הטבעית שלהן. בישיבה כזו כל עמוד השדרה נמצא בתנוחה נוחה יותר, וגם אזור הצוואר יכול להתארך בטבעיות. שימי לב לשמוט את הסנטר ולהוסיף חיוך, ובכך תהיה הקלה גדולה על העומס שמצטבר בחוליות בזמן ישיבה.




bottom of page