אילה גרייצר צ'י קונג נשים

2 דקות

יציבה זה דבר מופלא

עמוד השדרה מכונה בסינית "הסולם השמיימי" ובריאות עמוד השדרה היא אחד הנושאים שתירגול הצ'י קונג לנשים מאוד מעמיק בו. יש בסדרה ארבע תנועות מיוחדות לעמוד השדרה, אותן אנחנו מתרגלות ברכות ובעדינות. כך לא נגרם נזק לעמוד השדרה, ונוצרת תנועה מיטיבה בכל הכיוונים: לפנים ולאחור, מימין לשמאל, תנועה של שמונה (אינסוף) ותנועה ספירלית.
 
מכיוון שכולנו חיים בעידן של "יושבנות" רבה, כלומר אנו נמצאות בישיבה מרבית שעות היממה. תיפקוד עמוד השדרה נפגע לאורך השנים משתי סיבות עיקריות - אחת היא צורת הישיבה, והשניה היא חוסר תנועה.


 
כמו בנושאים אחרים, גם כאן אני נשאלת - "האם תרגילי הצ'י קונג לנשים יחזקו את עמוד השדרה שלי"? אך במקום שאתן תשובה, אני מציעה לך לחשוב על כל אותן נשים שלאורך דורות על גבי דורות, אולי מאז ומעולם, נשאו על ראשן כדי מים, מזון ומשאות נוספים. ולמרות המשקל הרב שהן נשאו, עמוד השדרה שלהן נותר זקוף. האם זה נבע משרירים חזקים? או שיתכן הסבר נוסף, איזשהו סוד שאנו יכולות לגלות בגופנו?


 
אוהד קדם שלח באחד המכתבים קישור לסרטון מקסים בנושא יציבה. בסרטון דוגמאות מדהימות של נשים הנושאות על ראשן כמעט כל דבר שאפשר לחשוב עליו, אפילו ערימת אבנים. ניתן לראות צילומים מדהימים של נשים הנושאות על ראשן משקלים שיכולים להגיע לעשרות ק"ג. והן נשארות זקופות וחיוניות. אשמח לשמוע ממך מה דעתך? האם זה כוח שרירים בלבד? האם יש עוד איזורים בגוף שתורמים ליכולת הזו של הגב להיות זקוף ? האם נשים אלו נראות מתוחות או נינוחות?
 
כאשר אנו מניעות את עמוד השדרה בתנועות היחודיות שהן חלק מסדרת הצ'י קונג הנשי, אנו יכולות לחוש כיצד התירגול מאפשר ריפוי והתחדשות לעמוד השדרה, הדיסקים יכולים לחזור למקום, התנועה נעשית גמישה וחופשית יותר, ואז גם ניתן לחוש באותו הכוח הזורם במעלה עמוד השדרה ותומך בהזדקפות שלנו.


 
קתלין פורטר כותבת על האפשרות הטבעית של גופנו להיות יציב ומיושר, אפשרות אשר נפגעת אצל אנשים רבים כל כך. נראה שהחל מגיל מסוים, רבים סובלים מאיזשהו כאב גב, אם זה גב תחתון, פריצות דיסק, חוליות צוואריות, הקרנות של כאב אל הרגליים ואל הידיים וכד'. אך כפי שפורטר כותבת, התכנון הטבעי של המין שלנו מספק לכל בני האדם אפשרות לבריאות באופן טבעי וללא כאבים, גמישות, חוזק וחיוניות מתמשכת. כאשר עמוד השדרה זקוף באופן טבעי, אישה קטנה ממקומות שונים בעולם יכולה לשאת עומסים כבדים על הראש שלה בקלות רבה. מומלץ לצפות בסרטון ולהתרשם. אשמח לשמוע מה דעתך.
 
(בתודה לאוהד קדם על ההפנייה לסרטון נהדר זה).

    128